Pomagamy Ci znaleźć drogę do pełnego zdrowia i wolność od bólu łącząc szczegółową diagnostykę ze skuteczną terapią.

Czym może grozić nieprawidłowo funkcjonujące jelito grube?

Jaki wpływ mają jelita na ból kręgosłupa?

Co może spowodować nieprawidłowo funkcjonujące jelito grube?

- Zaburzenia funkcji nerki lub wątroby poprzez więzadła, które łączą jelito z tymi narządami (sztywność jelita będzie się przekładała na tkanki do których się przyczepia)

- niedokrwienie stawów i mięśni kończyny dolnej - poprzez sklejenie powięzi i zaburzenia w obrębie żył i tętnic biodrowych, które biegną w bardzo bliskim sąsiedztwie jelita grubego

- zaburzenia funkcjonalne nerwu udowego (ból przedniej strony uda), nerwu skórnego uda bocznego (ból po zewnętrznej stronie uda), nerwu płciowo-udowego (ból po wewnętrznej stronie uda) - nerwy są bardzo wrażliwe na kompresje i ciągnięcie

- ból i kompresja kręgosłupa lędźwiowego poprzez napięcie mięśnia biodrowo-lędźwiowego

- reaktywne zapalenia stawów - ze względu na środowisko prozapalne generowane przez jelito i 80 % układu limfatycznego znajdujące się w jelicie

- bóle w obszarze kręgosłupa i stawów krzyżowo-biodrowych - ze względu na przyczepy i wspólne unerwienie

- rwa kulszowa - ze względu na wpływ na ukrwienie dysków, jelito leży na żyłach lędźwiowych, a duże ciśnienie w jelitach może powodować osłabienie odpływu krwi z kręgosłupa

- żylaki i pajączki w obrębie tułowia oraz kończyn dolnych.

W wielu przypadkach ból można wyeliminować dzięki zmianie diety oraz pracy manualnej w obszarze jelita podczas terapii wisceralnej.

U pacjentów z zaburzeniami metabolicznymi bądź pokarmowymi sugerujemy rozszerzenie diagnostyki i badania laboratoryjne. W naszym centrum fizjoterapii omawiamy cały plan podczas konsultacji dietoterapii z psychodietetykiem.

Bardzo często, aby trwale wyleczyć ból kręgosłupa, który ma podłoże jelitowe trzeba zadbać o aspekt chemiczny i mikrobiom jelita. Żeby to zrobić trzeba wiedzieć jaki czynnik bądź konkretny patogen spowodował zaburzenie i je leczyć. Do tego służą takie badania jak np. Gastro Organix. Ciało często wysyła sygnały takie jak zaparcia, biegunki, hemoroidy, złe samopoczucie, problemy dermatologiczne, częste infekcje, bóle głowy, nadwaga i wiele innych. Mamy jednak tendencję do tłumaczenia sobie tego na różny sposób:

"taka moja uroda",

"to chyba normalne w tym wieku"

"moja mama i babcia też miała takie problemy - mam to w genach"

Nie musi wcale tak być! Najważniejsze to dobra diagnoza, która często stawiana jest w gabinecie fizjoterapii. Na diagnozę składa się wywiad, palpacja, testy kliniczne oraz badania laboratoryjne.